Den första snön

I natt kom snön, den första snön. En tidig natt, inte särskilt kall, i början på november. Det var länge sen jag såg snö falla så här tidigt på året. Jag var hemma hos grannen med henne och C, eftersom dem hade varnat för en stormig kväll och vi valde därav att stanna på hemmaplan. Vårt lilla gäng, dock med saknaden av en gängmedlem, utförde vår vanliga filmkvällsrituall. Två filmer på raken med chips, godis, och cola light. Det sistnämnda inköpet var självklart ett krav från min sida.
Det blev en sen kväll, men efter Resident Evils avslut gick jag hem vid halv tre tiden på natten. Det hade börjat blåsa upp till storm igen och snön ven i vinden. Det var isande kallt, och trots att jag endast hade dem fem få meterna över gatan hem till mig, var jag isande kall innan jag rotat fram nycklarna och kommit in genom dörren. Min tanke under kvällen hade varit att så fort som möjligt komma hem och lyssna igenom dem fyra eminem cd skivor jag äger, efter en stark inspirationskälla från filmen 8 mile, där Eminem är huvudrollen, det var filmen vi såg först. Filmens snabba rapbattlar samt filmmusiken gav mig ett oerhört lust till att rocka balle med Eminem när jag kom hem. Men så fort jag steg innanför dörren, försvann den tanken, och omvandlas i stället till en gripande trötthet, och jag föll direkt ner på den obäddade sängen och somnade.
 Nu, lördag morgon, äter jag klementiner. Den kiklande doften av klementinsaften fyller mina näsborrar och jag väntar på att tomten ska komma. För tidigt? Ja!
Det blir ändå ingenting av det. Snön blir till slask och består till störta del idag av snöblandat regn och blåst. Klementinen sura smak var besk, och jag fick inte ens ner en klyfta genom halsstrupen. Tomten har jag inte sett skymten av.
Jag ska inte vara förhastad, den dagen kommer när tomten bultar på min dörr, snarare än jag tror.

Jag har däremot lite smått börjat fundera på julklapps inköp. Just nu består min inkomst endast av hundra kronor som jag hittade på marken när jag och H cyklade hem från bussen. Min lön, för dem två arbetsdagarna på lovet, får jag inte förrän i slutet på månaden. Därav blir det stress och panik när jag ska inhandla årets julklappar. Jag brukar annars alltid vara ute i god tid
 
tiden förändras.


Jag har i alla fall planer, samt material för en kreativ julklapp, men vem jag ska ge den till är fortfarande ovisst. Men jag tror att det blir till min mor, hon skulle nog bli mest glad över en sådan kreativ julklapp. Hon uppskattar och tycker om sådana överraskningar.

Idag ska jag ha en så att säga "kultur-dag", en kulturell dag. Vilket inkluderar, jag och mina böcker, samt meningslöst klottersnack på min blogg, i form av detta. Idén fick jag av Skånska dagbladet. Det stod nämligen i mitt stjärntecken att jag skulle ägna mig åt kulturella och kreativa ting. Vi får se hur det blir med den saken, för nu vill Älskling att jag ska åka med henne till stan och köpa en fars dag present. Wops.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: