Polen resa?

Jag har allitd varit intresserad av Polen, inte sen jag lärde mig att landet över kusten fanns där, utan sen jag fick höra om koncentrationslägren. De förödande händelserna mot judar, deras destruktiva behandling och jakten efter överlevnad, fångade snabbt mitt intresse.
Nu kommer jag tjäna så pass mycket pengar på grund av min arbetsnarkomansbesatthet, så just nu överväger jag att packa resväskan någon gång i slutet på oktober och bege mig bakåt i tiden. Inte endast för att få en insikt av vad som hände, utanför att  få ifeelbad känslor som inkluderar skammen över att jag tror att mitt liv till och från når sin botten, skulle det gå att jämföra med denna massa folkhop som plågades till döds? Icke.

"J: Ja, då kan jag köpa nytt löshår. Judehår hahahha"
B: "Det var INTE roligt!!
..haha, ta två betala för en, haha"

Shame on me!


Postat av: qrill

Minns att jag aldrig fick chansen att se koncentrationslägrena när vi var på högstadietripp i europa men jag minns dock att vi besökte en synagoga i Prag där de hade ett jättelikt kapell med väggarna fulla av människors namn. Överallt namn på människor som bodde i Prag som fördes bort. Vet inte om det var tanken på att mitt folk (är halvtysk) gjorde mot dem. Hur det kunde gå till. Fick förbannat svårt att se rakt i ögonen på min farmor efter det. Jag bröt kort sagt totalt ihop (yes I can be a wuzz). Men det som slår mig mest nu är att det lika gärna kunde varit jag som stod där för 65 år sedan som utförde en del utav folkmorden. Vad var det liksom för skillnad på mig och dem? Ingenting förutom den världsbild som de hade då och som vi har nu. Sorry tyckte det bara var skönt att snacka av mig lite. Peace

2008-10-05 @ 12:17:22
URL: http://qrill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: