Ny bok av Carlos Ruiz Zafón!

   
Jag vågar inte fullt tro det själv, det är nästintill omöjligt att inse, men Zafón har äntligen släppt en ny bok! 

Tidigare diskuterade jag min oförmåga att komma på någon passande julklapp att önska mig, eftersom jag helt enkelt inte önskar mig någonting i år. Det känns verkligen som att jag har allt! Men självfallet finns det alltid plats för nya böcker i min hylla, trots att jag har över två dussin böcker som jag ännu inte har hunnit ta mig igenom sen förra julen.

Jag hade få ideér om vilka böcker jag var intresserad av, men jag kunde inte undgå att leta efter om Carlos Zafón släpper en ny bok. För Vindens Skugga, som är en av mina ypperst lästa ögonstenar, gav mig en riktig förtrollad läsupplevelse. Idag finns det så många böcker som utger sig för att vara ansenliga böcker, som får goda recenssioner i tidningarna, men vad är en framstående bok? Man förvirras av vad som egentligen är en bra bok.

Förgäves har jag tidigare sökt efter en uppföljare som liknar Vindens Skugga, så idag, till min stora häpenhet, fann jag att Carlos Ruiz Zafón har skrivit en ny bok, Ängelns Lek, som jag suktar efter att lägga beslag på. En perfekt julklapp, men som tyvärr inte infinner sig förän i mars enligt ryktena. 

Varenda sida kommer jag att njuta av, och doften och känslan av att röra vid dessa sidor kommer vara oövervinnlig. Jag har höga krav på denna uppföljande bok, som verkar utspela sig före Vindens Skugga, men jag misstror den icke, jag är helt och fullt övertygad om att när jag bläddrar förbi bokens sista sida och slår igen boken, färdigläst, kommer jag att vara salig av lycka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: