2008

Mina vänner, jag har varit så håglös att jag har förbisett det nya året - 2008!
Det skulle vara logiskt med en resumé över det gångna året, men min tidsbrist har gjort det mödosamt för mig att skriva ett smått meningslöst blogginlägg, och när väl tiden infann sig, har jag varken haft tid eller ork till att genomföra det! Idag har båda dessa faktorer sin inverkan tänkte jag göra en kortfattad överblick över året -2007- som har passerat (Dock självfallet inte obemärkt).

En större omständighet måste vara de ständigt upprepande misslyckat hopplösa förälskelserna. De borde faktiskt få årets pris i misslyckande! Det är nämligen så att det är inte mer än sex stycken misslyckade kärleksaffärer! Grattis till mig själv för min resultatrika framgång! Inte riktigt ska jag misströsta, visserligen har jag inte lyckats med några långvariga, inte ens korta förhållandet, men, mina damer och herrar, länge leva one-night-stand:en, eller kanske two-night, t om tre!

Självklart är jag uppe på topp igen nu när jag läst om mina framgångar i kärleken under år 2008 i Kvällspostens bilaga "Hallå". Som ett underverk stod det i fiskarnas stjärntecken att jag i övrigt skulle vara utåtriktad, och kärleken skulle skörda under Mars månad, ja då skulle jag till och med inte nöja mig med denna mäktiga romans! Nu räknar jag in dagarna till Mars månad, och jag vet precis vem som står utanför dörren!
Tyvärr måste jag bidra med vissa motsägelser mot mitt framspådda år. För hur jag än vrider och vänder på det, så skulle de aldrig någonsin kunna ta sig för att skriva någonting alldeles för negativt. Det handlar om en spådom för ett helt år! Vad tror ni folk skulle säga om det stod "Allting kommer gå åt helvete. Speciellt kärleken, du kommer bli utnyttjad för 237572756 gången och självfallet kommer ditt hjärta att brista! Håll dig inomhus hela året för att undvika en mindre bilolycka, en våldtäckt och ett brustet hjärta. Sorry, det blir bara en geting för din del!". Nej, det skulle de nog aldrig skriva.

Plus i kanten till mina stilbyten! Jag kan inte inse att alla mina "lookar" har skett under ett och samma år. Det har till och med gått så långt att jag efter fyra år som mörkhårig har gått över mot min blonda hårfärg. Tanken är att det ska bli ännu blondare än min naturliga hårfärg, typ platina blont.

Dags att pendla över från min egocentriska och privata angelägenheter och gå över de många härliga nya människor som jag har mött under det gångna året! Kanske en del mindre härliga människor också. Men till störst del har jag fått njuta av glada människors härliga personligheter. Det finns dock ingenting som går upp emot Jess och Bengt! De kommer alltid vara mina speciella guldstjärnor, och tro mig, de släpper jag inte i första taget!
Tivolirocken var väldigt lyckad, och det är något jag kan se tillbaka till och bli varm i magen över den gemensakapan vi fick. I år hoppas jag verkligen på Håkan!

Till sist, detta året kanske inte har artat sig med de främsta förutsättningarna, eftersom jag ständigt har ont i magen och mår illa, och för att jag inte har sett en glimt av Jessica på två veckor nu. Det gör ont i magen alltihop!
En del av mig ser fram emot skolstarten på måndag, för jag har verkligen aldrig trivts bättre någon annan stans än just på den skolan. Den andra delen får däremot ångest över allt jobb jag har att stå i så fort jag kommer tillbaka.
Hur som helst, här fick ni eran överblick och tack alla som har bidragit till att göra mitt 2007 till ett väldigt bra år!

Postat av: Jessica

JAG SAKNAR DIG. Och längtar som en tok tills allt blir lite normalt igen. Jag älskar dig dockan

2008-01-05 @ 13:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: