Prison break - det allra sista avsnittet

Det allra sista avsnittet av Prison break avslutades nyss. Av alla de serier som
jag till en början följt intensivt, har till sist försvunnit, antingen genom mina
tankar eller ett allt för tidigt slut på serien. Men Prison break har aldrig försvunnit ur mina tankar och inte heller från tv-skärmen förän tills precis, för cirka tio
minuter sedan då tv3 visade det sista avsnittet efter flera säsonger.

Visserligen kan jag tycka att det blev lite väl många avsnitt, så att det till och med blev lite drygt, men samtidigt sker det så himla mycket i serien hela tiden så man blir mest förbluffad och hinner knappt reflektera över att de klyddar för mycket. Men jag kan knappast klaga på att det händer för mycket, det går inte att jämföra med ett Lost avsnitt alltså.

Jag är nöjd med slutet, även om jag missade ungefär halva programet eftersom jag hade jobbat och tiden sprang iväg, men jag kunde samla ihop pusselbitarna om vad som hade hänt i början av programmet, och såg i alla fall det bittra slutet. Michael Scofield dog, självfallet för att rädda sin hustru och kompanjon (Sarah) och sitt barn (som antagligen får namnet Michael junior). Till sist får vi se en video som Michael har spelat in, där han själv berättar hur mycket han älskar Sarah och sin bror Lincon, men att han oavsett om han hade offrat sig för sitt barn och sin fru, ändå var döende på grund av en obotlig hjärntumör trots tidigare operationer. Visserligen en aning förutsägbart att hjälten måste offra sitt liv för att rädda andra, men ändå, ett bra slut på en lång resa.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: