But as long as you love me so, let it snow, let it snow, let it snow!

Vita små stjärnformade snöflingor faller ner över mitt ansikte och träffar min panna och min underläpp. Jag har snö i skorna och jag har blossande kinder från den tysta vinternattens kyla. Ännu en snöflingar seglar ner och hamnar i skåran mellan mina bröst eftersom de inte helt skymms av den stickade halsduken som pryder min hals och värmer min barm. Under mina svarta tights gömmer sig rosenfärgade lår och under mina pälsvanatar finns frusna fingrar.

Genom snöfallet ser jag honom komma traskandes genom kvarteret. Han bär dunjacka och mössa men saknar vantar. Han kommer fram och kysser bort varenda snöflinga från mitt ansikte och från min kropp. Han klär av mig mina tights och värmer mina ben och mina händer. Han gör mig varm.

 


Postat av: Tanja

Kan du svara på min dagnes fråga om hur du firar jul? Skulle vara kul att veta :D

2009-12-21 @ 12:31:10
URL: http://tanjaanderssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: