En bok- en författare

"Blandtillstånd där är man är delvis hypomanisk/ depressiv. Det är fruktansvärt plågsamt att kastas mellan känslor av grandiositet eller eufori. En känsla av att vara fantastisk och en känsla av att vara absolut ingenting, av att vara sämst, att vara värdelös." - Ann Heberlein

Jag såg ett program från svt24 i SvtPlay idag, "En bok- en författare" som sändes söndagen den 7 september. Varför jag valde att se ett program som sändes för tre månader sedan beror på att författaren i detta programmet var Ann Heberlein och boken var så klart:"Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva".

Visserligen berättar hon en del viktiga och mycket personliga saker i programmet men samtidigt låter det mesta hon säger inövat men framför allt arrogant. Hennes framträdande gör mig ganska besviken. Hon är närmare 40 år gammal men hon använder naiva kommentarer och hennes framförande av hennes tankegångar påminner om en pubertetsunges omogna ilska. Det är roligt med en skånsk författare som är så framgångsrik men tyvärr framstår hon som en manodepressiv version av Anna Anka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: