Om du inte älskar alla älskar du egentligen ingen

"´Är det sant att du hävdar att vi ska älska alla människor?´ frågade han och lät som han inte trodde sina öron.
´Ja, det tycker jag är en rättvis beskrivning´, svarade jag.
Han skrattade. ´Det är inte bara vrickat, det är omöjligt. Jag älskar inte alla männsikor. Jag skulle inte ens vilja göra det.´
´Det är din sak att avgöra´, påpekade jag. ´Men vem skulle du vilja göra ett undantag för? Och varför?´
Nu hade han ingenting att säga, hur pratsam han än var i vanliga fall."

Det är återigen Leo Buscaglia som har skrivit ner dessa kloka ord i sin bok "Född att älska". Jag tror jag har vridit och vänt på varenda bokstav i hela boken snart. Jag borde se till att läsa ytterligare en bok skriven av honom; Sagan om lövet Fredrik, som tydligen har hjälpt männsikor att hantera frågan om livet och döden. Det låter mycket intressant, men tyvärr har jag så mycket andra böcker som står på tur att jag nu står helt stilla.

Jag håller med Leo Buscaglia, vi borde älska alla männsikor.

Postat av: Neha

Ja det borde vi:D

2009-12-15 @ 04:34:38
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Neha

Att inte kunna älska alla känns ungefär som att man skulle vara nazist, rasist eller whatever. Tror du fattar vad jag menar:D

2009-12-15 @ 18:54:47
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: