Nyår

Det finns något charmigt över att ha vaknatt upp fullt påklädd, inkluderat med skor, efter att ha sovit fyra timmar innan det är dags att gå till jobbet. När morsan försökte väcka mig, sov jag vidare, tills jag tillsist vaknade upp och inåsg att jag knappt visste var jag var, och när hon frågade när jag skulle till jobbet, visste jag inte ens om att jag arbetade. "Aldrig".

En liten uns av lycka, och en stor glädje sprids inom mig, när man blickar tillbaka vad som inträffade den natten. Trots att jag var missbelåten över en del människor, var jag oerhört tillfreds i eftertanken, på att vi hade hoppat, stutsat i grupp till Kung i baren.

Det är något speciellt att jobba en hel dag, med ett slags funktionshinder av att inte kunna tänka ordentligt på grund av trötthet och alkohol. Och allt på grund av en mycket lång natt, som jag först tvivlade över att det var något extraordinärt, men nu vet jag att det var det. All musik, bussresan hem, spyorna. Det är en kväll man inte kommer att glömma.

Jag måste tillkännage, att när jag skulle tända en raket, och letade efter en flaska eller dylikt att sätta i den i, placerade jag den rakt i en nyöppnad skumpa som jag trodde var tom (han får faktiskt skylla sig själv att han ställde champange på marken)! När alla ljus fanns över oss, och vi frös röven av oss i våra korta klänningar, så var DET JÄLVLIGT ROLIGT!!

Fan alla som var med, fan va bra! Tack! Hej, då jag har lätt sovit alldelses för lite, kan knappt skriva. Kul att stiga upp kvart över fem på morgonen.

GOTT NYTT ÅR!!
(för det hade jag, trots svettiga ryggar och svek)

Postat av: Helen

det blev en vild kväll igår alltså :) men ska man till jobbet efter en sådan kväll som nyår så är de lätast o sova med kläder på, slipper man den biten på morgonen :D

2009-01-01 @ 23:21:50
URL: http://heleeens.devote.se
Postat av: The Slaker

haha. Kan fortfarande inte låta bli att bli lite avundsjuk på de killar du träffar nu för tiden:P gott nytt år snutte:) Pura Vida!

2009-01-04 @ 07:47:24
URL: http://www.metrobloggen.se/infolol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: