Bonniers svenska ordbok åttonde upplagan

"kärlek 1 förälskelse; passion; erotik; tillgivenhet; vänskap; hängivenhet, starkt intresse. - en 2 person som man är kär i: han var min första k. - en; - ar   kärleksaffär erotiskt förhållande kärleksakt samlag kärleksbarn barn avlat i kärlek (inom el. utanför äktenskapet) kärleksfull fylld av kärlek, ömhet; hängiven kärleksgnabb smågräl mellan älskande (som ett led i deras kärlek) kärlekshandel kärleksaffär kärlekshistoria 1 berättelse om kärlek 2 kärleksupplevelse; förloppet av en kärlek; plur. - historier amorösa äventyr kärlekskrank lysten på kärlek. -t; - are kärleksliv sexualliv kärlekslös hjärtlös, obarmhärtig; tom, fattig på kärlek kärlekspant (åld.) hon gav honom en k. ett barn som frukten av deras kärleksförbindelse kärleksört exemplar av några arter av växtsläktet Sedum"

Postat av: Anonym

Hahahaha! Inte jag heller! Sitter som en riktig j-vla idiot när det gäller webbdesign! ^^ Jag har bara lånat designen från nån "Designabloggen" lr nått sånt.. Annars hade bloggen vart totally svart vid de här laget :P

2009-06-24 @ 09:41:58
Postat av: Emelie

De vart jag som skrev nyss.. ;P

2009-06-24 @ 09:42:56
URL: http://emelieberglind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: