Drömmar om Ystad

 Jag slutade jobba för en stund sedan, slutade klockan sju och börjar redan klockan sex i morgon, fast då jobbar jag bara till elva, så jag tror att jag överlever. Jag och B ska fika i morgon och planera lite inför vår lilla mini-tripp till Ystad på onsdag. Eftersom vi är sanna Wallander-filmerna fans så vill vi helt klart åka dit och kolla på inspelningsplatserna och suga in miljön. Dessutom är jag förtjust i Henning Mankell, grundaren till Wallanders existens, men dock inte på grund av Mankells böcker om Wallander utan boken Italienska skor. Åh, så bra.
Jag kollar runt lite på Ystad kommuns hemsida och där finns en massa bra tips på vilka ställen man ska gå till, jag tror knappt att det räcker med att vi är där en dag!

(Bilden ovan är från en broschyr om Wallander som man tydligen kan hämta ut på Turistbyrån i Ystad. Vilket vi helt klart ska göra.)

Postat av: Lina

Sv: ja det blir lätt så :p

2010-08-02 @ 21:10:44
Postat av: Amanda

Svar: Tack snälla! =)

2010-08-02 @ 22:17:35
Postat av: Lisa H

Italienska skor? En Mankell-roman?? Måste googla på det :)

2010-08-06 @ 12:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: