Känn ingen sorg för mig, Ystad



Efter några cider och ett glas vin är jag en riktigt dålig bloggare, fast jag har väl i och för sig aldrig vait en så bra heller. Men jag lyckades få med mig kameran till Ystad, dock fungerade den inte om den skulle, så vissa bilder blev väldigt suddiga. Men här har ni dem ändå;


Kurt Wallanders favorit konditori


Finaste B med kartor och broschyrer som vi hämtade ut på Turistbyrån








Och självfallet en bild på Ystads bokhandel, synd bara att bilden blev så suddig.


Vi fikade på Hartmans som hade kanongod latte.


Kings head som är en resturang/pub som var med i en av Wallanderfilmerna, Fotografen, då Stefan hamnar i slagsmål.


Mariagatan, här bor självaste Wallander! Dock var det lite snurrigt, för det var i olika hus på Mariagatan, då det ena huset är där han bor i boken, den andra det som är med på film och det tredje är där de spelade in scener innefrån hans lägenhet.




Grillen var också med i en av Wallanderfilmerna.


Jag försökte ta en kul bild och spela alkoholiserad, men det gick inte så bra.






Till sist gick vi ut och åt riktigt fet och god mat, Rödspätta. Därefter åkte i hem mot Malmö och gick ut och tog en öl denna lillördag, men de bilderna kommer senare. En fantastisk dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: