Att koka ägg

 Jag beundrar människor som min pappa, som kan koka perfekta ägg. Så fort jag la i ägg i det kokande vattnet så spräckte jag alla tre. Efter jag varit och tränat cirkelgym, så gav jag mig på ett nytt försök, men jag spräckte dem också. Det blev en massa långa äggulemaskar i vattnet, dock var det ett halvt ägg som klarade sig och även fast det inte såg speciellt aptitligt ut så smakade det trots allt väldigt gott (med lite dillkaviar på). Är det någon som kan förklara för mig hur man kokar ägg?


Postat av: Stina - Obsessive Cuteness

Sv: Ja precis, det skrev jag i inlägget :P The Girls Next Door är originalnamnet på den serien ^__^

2010-07-24 @ 17:46:42
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: Nabil

Jag kan inte heller koka ägg... </3

2010-07-26 @ 09:55:46
URL: http://www.farbrornabil.se
Postat av: Lisa H

Lägg i äggen direkt när du ställer vattnet på spisen så de värms upp sakta medans vattnet kokar upp. Om du lägger i dem direkt i det kokande skållheta vattnet så spricker dom (ja, som du alltså märkte).

2010-08-06 @ 12:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: