Eftermiddag med Oksanen



 Jag åkte iväg till stranden i Skateholm, och kom precis hem efter ett par timmars njutande av solen. Jag började läsa Stalins kossor av Sofi Oksanen som jag råkade läsa om igår på Bok och biblioteksmässans hemsida att Oksanen hade fått Nordiska rådets litteraturpris 2010. Ni kan läsa om det här.
Jag började även lyssna på Jonas Gardells En komikers uppväxt. Jag har redan läst den, men min pojkvän har lagt in den som ljudbok i min iphone så jag måste säga att det var mycket praktiskt och riktigt skönt att sitta där i solstolen och om som lyssna på ljudbok och om som lyssna på Håkan Hellström (Precis som Romeo) och läsa Oksanen.

Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Mysigt!



SV; Jaa :)

Tack så mycket! :D

2010-07-26 @ 18:23:51
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: AMANDA JENSENS SYSTER!

sv: tack så jättemkt :) hur äre med dej?

2010-07-26 @ 18:31:46
URL: http://amandajensensyster.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har tänkt läsa Utrensningen av Sofi Oksanen, men jag har inte kommit mig för ännu.



sv: Vad tråkigt att folk bara vill ha katterna så länge de är små. Tar man en kisse får man ju räkna med att ha den i en lång lång tid. Vår äldsta katt är över 20 år nu.

2010-07-26 @ 19:54:55
Postat av: sandra

svar: åh, det var fint sagt. tack så mycket! :)



stalins kossor förresten, är den bra? jag har fingrat på några oksanen-böcker flera gånger, men det har aldrig blivit av att jag köpt någon av dem än.

2010-07-26 @ 22:14:07
Postat av: Anja

Åååh, den måste jag också läsa. Hur verkar den? Nu har du iofs precis börjat läsa den, men hur är först intrycket?

2010-07-27 @ 08:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: