Höstens studier

Jag har fått reda på vad jag ska läsa inför hösten. Igår fick jag mitt första antagningsbesked från studera.nu. Dock är hösten fortfarande oviss för min del, eftersom jag är reserv till Psykiatriskt omvårdnadsprogram, psykisk hälsa med inriktning mot särskild problematik, som är det jag helst av allt vill läsa just nu. Jag får alltså inte reda på om jag kommer in på linjen förrän jag får det andra antagningsbeskedet som inte kommer förrän i augusti. Det kommer bli en lång väntan, men jag ska hålla hoppet uppe om att jag inte väntar förgäves.

Men om allt skulle gå åt skogen, har jag en reservplan som inte är så tokig. Jag har kommit in på Biblioteks och informationsvetenskapliga programmet i Borås. Jag visste redan att jag skulle bli antagen eftersom jag kom in på linjen förra året, men det kändes inte riktigt rätt. Planen är att läsa linjen på distans, och på så sätt läsa in lite högskolepoäng som gör det lättare för mig att söka det Psykiatriska omvårdnadsprogrammet nästa år igen (om jag inte kommer in nu), eller så kanske jag fastnar i biblioteksvärlden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: