En gul stork med en liten blå mössa

Jag sitter och ser ut genom köksfönstret och ser på regnet som slår hårt mot marken. Ändå ser jag solen som dovt skiner igenom i fjärran. Jag sitter och stirrar på min brevlåda där utanför, som egentligen inte syns från mitt fönster eftersom det finns en stor buskig häck framför, men jag vet att den finns där. Den är svart men en krumelur på locket. Och just nu stirrar jag ut för att jag vill att det ska trilla ner ett bokpaket från Adlibris med tre pocketböcker i.

Det är perfekt läsväder idag, så jag hoppas att paketet kommer idag. Förresten så tror jag inte på brevbäraren, för det kommer aldrig någon gul postbil till mig. Jag tror att det kommer en gul stork med en blå liten mössa på huvudet som försvinner så fort att jag inte riktigt hinner se den.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: