Natten till den 11 juni är fylld av bokfrågor

Alla dessa tester, som jag tog från någon som snodde det ifrån någon annan. Jag har fyllt i hur många som helst, men jag publicerar aldrig dem. Dels för att jag oftast inte skriver färdigt dem på grund av att jag tappar intresset och dels över att jag tror inte andra är speciellt intresserade av att läsa tre sidor långa listor om mitt intresse för böcker. Men här kommer i alla fall ett som är lite lite kortare:

Vilka är de fem författarna du har flest böcker av i din bokhylla:  Ja, jag har ju alla Harry Potter böckerna inklusive en del av dem på engelska. Om sanningen ska fram har jag en massa ”ungdoms/barnböcker” till exempel har jag alla Eva & Adam böckerna och fjorton tycken ”Jessica & Elisabeth” böckerna från B. Wahlströms ungdomsböcker. Inga av dessa läser jag längre, inte ens Harry Potter, så om jag skulle välja flest böcker av de jag läser av nu så blir det Torey Hayden, Lotta Thell, Johanna Nilsson och Imre Kertész. Jag har dessutom tre olika upplagor av Per Nilssons ”Hjärtans Fröjd” som jag älskar över allt annat, men jag har lånat resten av böckerna jag läst av Per Nilsson.

Köper eller lånar du mest böcker: Köper. Jag är urusel på att lämna tillbaka böcker i tid, så det är nästan billigare för mig att köpa böckerna än att låna dem. En gång fick jag en räkning på 400 kr på grund av att jag hade glömt lämna tillbaka böcker. Dessutom samlar jag, jag tycker om att ha dem där i hyllan, de luktar gott och de är fina, och jag kan plocka fram dem när jag vill! De är bara mina!

Sparar du alla böcker du köper: Ja, aldrig i livet att jag säljer eller kastar några, inte ens barnböckerna.

Inbundet eller pocket helst: Pocket. Det blir mycket pga att det både är billigt och praktiskt. Tyvärr har de inte samma kvalité och kommer inte att hålla samma standard som inbundna böcker, vilket är en nackdel för mig som är en liten samlare. Men jag tycker om båda.

Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv: Det är nog Hjärtans Fröjd, jag tror jag läste den 7-8 gånger när vi skulle läsa den i skolan i 8:an. Jag läser fortfarande i den då och då så jag vet inte ens hur många gånger jag har läst den, bara att det är många. Harry Potter böckerna läste jag också några gånger, men Hjärtans Fröjd är nr 1.

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: