Sommartest

Jag vaknade och upptäckte att solen återigen har kommit till Lund så jag lägger upp, passande nog, ett sommartest:

1. Ditt favoritställe på sommaren?

Stranden. Det är vad jag saknar mest av allt just nu, och längtar efter att få ligga i sanden och höra vågorna slå från havet. Ett guldtillfälle under sommaren är självklart också de sena, ljusa och varma sommarkvällarna som man får spendera med någon annan. Det behöver inte vara en specifik plats utan huvudsaken är känslan, att man kan minnas den.

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?

Jag gör nog enligt beskrivningen ovan, jag åker till stranden med en nära vän eller min pojkvän och spenderar en varm sommarkväll tillsammans.

3. Vad lägger du helst på grillen?

Jag är vegitarian så det blir inga stora flintastekar för min del, utan jag älskar att grilla paprika, champinjoner, och morotsklyftor liggandes i folie med smör och vitlök.

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?

Tyvärr har jag inte så många planer mer än att jag ska jobba i sommar och att det blir en tripp till Danmark.

5. Dina bästa sommarfärger?

Turkost.

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren?

Kanske att det brukar vara ganska dåligt väder? Men jag längtar efter att värmeböljan ska komma nu!

7. Bästa sommarminnet från barndomen?

Jag tror att det var när min familj och mina kusiners familj åkte på bilsemester till Spanien tillsammans. Visserligen har jag bland de sorgligaste minnet därifrån, att jag tappade min Jerry-nalle (från Tom&Jerry) precis innan vi skulle åka hem, så jag fick aldrig se den igen. Men jag minns att jag och mina bröder och mina två kusiner hade köpt slimegubbar. Typ sådant som man trycker ut ur en tuggummiautomat, fast det var långa avlånga klibbiga gubbar med stora klot som händer och fötter för meningen var att man skulle kasta dem på rutan och se dem ”klättra ner” vilket de gjorde. Kloten som de hade till händer och fötter gjorde så att de höll kvar en liten stund extra, så egentligen föll de sakta ner men det såg ut som de klättrade. Jag vet inte om det var meningen att man skulle göra så men jag minns att jag tyckte det var väldigt roligt och det är ett av de få minnen jag har med båda mina bröder.


8. Havet, sjön eller poolen?

Havet. Ljudet, lukten, smaken, det går inte att motstå! Jo kanske smaken men ändå. Från sjöar har jag bara minnen av ormbunkar som man fick märken av på hela kroppen och en pool är visserligen skön att bada i och man kan motionssimma, men havet har en speciell känsla.

9. Vad väljer du i glassbaren?

När det kommer till sötsaker är jag en allätare. Men just nu föredrar jag Soleros Berry Berry glass, jättegod!

10. Vart går din drömsemester?

Var som helst, bara jag får åka med min pojkvän!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: