När du sov

Jag kunde inte somna trots att jag hörde och kände dina lugnande andetag. Jag försökte att stiga upp ur sängen så ljudlöst som möjligt och utan att röra vid dig, för jag ville inte väcka dig ur din sömn. Du var så fruktansvärt vacker där du låg, så renhjärtad.

Du sov fortfarande när jag tagit upp mig ur sängen och dina andetag var näst intill ljudlösa. Jag satte mig vid bordet en bit ifrån dig. Jag bevakade dig tyst samtidigt som jag öppnade boken "När du blundar tittar jag" och läste i lågan från värmeljusen på bordet.
Plötsligt ryckte du till därborta i din bädd, så jag gick fram, satte mig på knä och kysste din panna. Jag blåste ut ljusen och kröp sen ner sakta bakom din rygg och somnade med det dova ljudet från dina andetag och mitt ansikte mot din nacke.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: