När är en jacka för dyr?


weheartit

Jag blev lite nyfiken på vad ni läsare tycker om vad som är för dyrt för en jacka efter att jag hade sett att några av er hade kommenterat inlägget om kappan från Acne. Hur mycket pengar ska man lägga ner på en jacka och när är en jacka för dyr? Vad tycker ni?
Personligen skulle jag dra gränsen vid 2000 kr i nuläget men samtidigt tycker jag det är oerhört viktigt att man köper en jacka som man verkligen tycker om. Dessutom beror det lite på omständigheterna, om man verkligen har sparat till en jacka som är lite dyrare för att man verkligen tycker om den borde man absolut köpa den.
Dessutom funderade jag lite kring kvalité på plagget och om man köper en ganska neutral jacka som man kan tänka sig använda i flera år, så kanske det är mer värt pengarna? Själv vill jag helst köpa en ny varje/vartannat år.

Postat av: Amanda

Jahaa, ojdå det vet jag inte hur du har lyckats med! Är inte så bra på att fixa bloggar & sånt men jag testar mig fram :) Det är bara att prova.. Om du vill kan jag titta, och se ifall jag hittar problemet?

2010-11-10 @ 19:50:16
Postat av: Lisa

Knapert studentliv & förkärlek för second hand får mig att säga max 700 kr.

2010-11-10 @ 20:50:23
Postat av: Stephanie

Tack så mycket :)

2010-11-10 @ 22:45:19
Postat av: Anonym

Åh, tack!



Hm, det beror väl lite på vad man har för ekonomiska förutsättningar och vilka prioriteringar man gör. Man kanske inte har det så fett, men sparar ihop pengar för att kunna köpa den finaste jackan i hela ens värld. Personligen skulle jag nog inte ge mer än ca 1500, jag skulle nog få lite ångest om jag gav mer.

2010-11-11 @ 21:05:06
Postat av: therese

så fina bilder :)

2010-11-14 @ 10:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: