Janis den magnifika

Eftersom jag helt har fastnat i boken De fattiga i Lodz så bestämde jag mig för att läsa denna lättlästa ungdomsbok av Johanna Nilsson; Janis den magnifika. Det är skönt att läsa lite lättare böcker ibland som bara är avslappning för ögat, det är vad den här boken var.
Den handlar om Janis som förlorar sin bästa kompis i en massaker och hon beger sig därefter ut på äventyr i sin brorsas stulna bil för att finna sig själv och lite saker därtill. En söt bok med något orealistisk handling, men det jag tyckte om var att Johanna Nilsson skriver på ett så bra sätt att Janis verkligen känns som en 17 åring. Men Johanna Nilsson har skrivit mycket bättre böcker än denna, så jag rekommenderar i så fall att läsa en annan bok av henne!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: