Bagageluckan

När jag närmade mig Lund var himlen alldeles rosa och jag kunde se hur min hemstad försvann bortom mig.
Han mötte mig på parkeringsplatsen med sin cykel. Jag vevade ner rutan och vinkade och när jag hade parkerat bilen stack han in huvudet genom den öppna bilfönstret och kysste mig. Jag steg ur och kysste honom samtidigt som vi plockade fram alla saker jag tagit med mig hemifrån ur bagageluckan.
Jag hoppade upp på hans rygg och han vinglade fram och tillbaka, och jag skrattade av rädsla över att fötterna inte längre fann fäste mot marken och även av lycka då jag kände en sådan kärleksfull frihet i mitt bröst när jag hängde med kinden hans varma korsrygg.
Jag gled ner från hans rygg och kysste honom medan jag stod lutad mot bagageluckan som fortfarande var öppen. Jag lutade mig bakåt och drog in oss i bagageutrymmet och såg hur han log med hela ansiktet.

Postat av: EMELIE

sv: hehe ja lite, men den där var så liten :D

2010-09-06 @ 16:08:02
Postat av: Elvira

(sv) vissa utav hans böcker är samlingar av hans krönikor från olika tidningar medan andra är ren fiktion. "Svarta vykort" är den enda bok utav honom som jag har läst än så länge. den är väldigt hemsk, men fruktansvärt fin och stärkande. jag tycker definitivt att du ska kolla upp honom!

2010-09-06 @ 16:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: