Ljusglimtar i studentlitteraturen

Jag känner en oerhörd lust att kräkas på min studentlitteratur. Det är dags för mig att förbereda inför en redovisning som vi ska ha på tisdag nästa vecka, och jag förstår knappt vad det är jag ska redovisa om och därav vet jag heller inte vad jag ska börja. Så jag bestämde mig precis för att strunta i det och återgå till min hemtentamen och istället fokusera på att få den färdig.
Just nu skriver jag om krisreaktioner, vilket inte heller går speciellt bra för att det är så svårt att omformulera texten till egna ord. Men sen hittade jag ett litet ljus i texten, ett citat som stod med i Psykiatriboken av Ottosson och Ottosson.
"Den som inte förlorar förståndet inför vissa ting har inget förstånd att förlora." Doris Lessing
Jag kanske inte riktigt vill kräkas över all studentlitteratur, i alla fall inte ännu.

Postat av: Lisa

Bilden är hur snygg som helst! Har du tagit bilden själv? :)

2010-09-25 @ 17:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: