Jogging

Puh, ni skall bara veta hur svetten droppar från min kropp just nu. Det är till och med värre än ett spinningpass! Efter morgonens obligatoriska kaffekopp begav jag mig ut på en morgonrunda, som normalt sett brukar vara en timmes promenad ungefär. Jag tänkte knappt när jag lät benen öka tempot och armana följa med vilket resulterade i att jag joggade hela rundan i stället.
Tro mig, det gick inte snabbt. En av mina nackdelar är att kroppen ofta orkar mer än vad min kondition gör, speciellt när det kommer till jogging, och därför blir det tyvärr allt mer sällan att jag joggar. Någon som känner igen sig?

Precis när sommaren började tidigare, då försökte jag jogga två dagar i veckan, men av någon anledning (antagligen den som jag precis berättade om) så slutade jag upp med det. Så idag är nog första gången jag joggar (bortsett från löpbandet på gymmet) sen två månader tillbaka.
Det är en fantastiskt skön känsla efteråt, och jag förbannar mig själv över att jag inte gör det oftare. Jag känner mig så frisk och pigg efteråt. Men just nu tänker jag bara vara stolt över min prestation, även om det tog 40 min.
Solen gasar idag och tanken är att jag ska bege mig till Ribban så fort som möjligt för lite kvalitetstid med en kär vän.

Postat av: vanessa

Känner igen mig! gick på en promenad idag som alla andra dagar (med undantag av löpning en gång den senaste månaden) men ska också försöka jogga mer, man mår så bra efteråt som du säger! kram

2011-08-02 @ 10:57:39
URL: http://tiotusen.blogspot.com
Postat av: anna

det är så svårt att komma igång! men skönt efter som du säger :)

2011-08-02 @ 12:13:34
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: fanny

känner igen mig ohja! jag har också det problemet att jag får ont i halsen (alltså dagen efter) när jag har joggat så nu har jag fått gå över till något powewalk liknande för att kunna hålla igång :)

2011-08-02 @ 22:57:28
URL: http://fannyelina.blogg.se/
Postat av: JHH

Jag kallar ofta mig själv för träningsfreak, men när det kommer till kondition och uthållighet, då bangar jag. Det är ju så tråkigt! Så jag måste säga att jag är imponerad av dig! grymt :)

2011-08-06 @ 12:08:06
URL: http://jhh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: