Träningsvärk deluxe

När jag vaknade denna förmiddag var kroppen fortfarande ganska stel efter H.I.T passet i måndags, och dessutom vägrade jag att låta mig bekämpas av lite träningsvärk igår så jag körde ett 75 minuters Cirkelgym/IW pass. Det gjorde inte saken bättre och naturligtvis gick det inte så bra som det brukar, då jag hade ont överallt. Framför allt i lår, rumpa och axlar.
Först tyckte jag att det var skönt att ha träningsvärk, eftersom jag inte kan erinra mig om när jag upplevde den smärtan senast. Men nu börjar jag nästan tycka det är löjligt, två dagar har snart passerat och jag har fortfarande träningsvärk?
Haha, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! Det ställer till lite problem också då min kropp inte orkar ta i lika mycket, så kan jag inte bestämma mig för hur jag ska göra med träningen idag till exempel. Egentligen har jag inbokat 3 varv cirkelgym ikväll, orkar jag verkligen det? Jag vill träna, jag är rastlös. Vad gör man då när man har träningvärk? Hur bra är det att träna när man har träningsvärk?
Jag vet extremt lite om träningsvärk eftersom jag aldrig har det, så kom gärna med råd och tips om just träningsvärk.

Postat av: lisawho

SVAR: Ja det är den, skitmysig :D

2011-08-10 @ 11:44:07
URL: http://blogofmine.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vad jag vet är det inte speciellt bra att träna när man har träningsvärk :) När man har träningsvärk är muskeln under uppbyggnad, och om man tränar då så kan muskelfästena ta illa vid. Istället för att träna styrka kan du ju alltid träna kondition, eller muskler du inte har ont i. Vila är ju förstås det allra bästa :)

2011-08-10 @ 13:30:44
URL: http://lovisaorjansdotter.devote.se
Postat av: josefin

Jag tror att man inte ska göra det till en vana att träna med träningsverk, men om man ser till att värma upp ordentligt och sträcka ut så ska det nog vara lugnt. Mitt tips; stick ut på en riktigt lugn och långsam joggingtur. Det ska inte höja pulsen avsevärt mkt, utan bara mjuka upp kroppen, och sträck ut alla muskler ordentligt efteråt. Brukar hjälpa och vara väldigt skönt.

2011-08-10 @ 13:57:29
URL: http://jossefinast.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Sv: Tycker du bör satsa på magen då!

Ja, jag är heller inte direkt något fotogeni så en systemkamera kändes alldeles för dyr och en aning onödig. Kameran jag köpte kostade drygt 2000kr. Ett riktigt kap!

2011-08-10 @ 13:59:12
URL: http://lovisaorjansdotter.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: