Mitt hjärtas stad

Idag fick jag ett varmt återseende av mitt hjärtas stad, Malmö, när bussen från Göteborg rullade in i staden under sena eftermiddagen. Jag har alltså återvänt efter många fina dagar i Göteborg, fatum är den att det finns ingen bättre plats än hemma i slutändan.
Efter mycket fikabröd, god mat, födelsedagskalas med hemmagjorda prinsesstårtor, choklad, diverse alkoholhaltiga drycker och en mängd muslitoppar (min senaste favorit, indeed) skriker kroppen efter vardagsrutiner och riktig mat. I och för sig blev det ugnsbakad lax med grönsaker och currysås, tillsammans med hembakat brödsoltorkade tomater och havssalt. Och ett gäng små aptitretare och ostbollar. Detta skrider egentligen över det normala, men det känns som en fin äntligen-hemma-middag tillsammans med familjen denna lördagskväll.
Hur som helst så var tanken att jag skulle bege mig till Malmöfestivalen, för att känna den levande pulsen från staden. Dessvärre tror jag att min egen puls är näst intill obefintlig, och jag känner mig utmattad efter en fantastisk vecka. Dessutom väntar en arbetsdag i morgon så det känns lockande med lugn afton. Beslutsångesten är ett faktum.
Å andra sidan pågår denna fina festival i nästan en hel vecka till, och jag kommer redan sätta min fot där i morgon för att trängas bland publiken när Veronica Maggio fyller staden med ljuv musik.
Jag har en mängd nya upplevelser, små berättelser, nya minnen och goda nyheter att förtälja (men tyvärr inga fotografier)men inte ens mina glödande fingrar orkar prestera just nu, men å andra sidan lär ni få se mycket mer av mig och mina små rader framöver. Nu stänger jag in mig och isolerar mig från omvärlden för en stund. It´s good to be home.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: