1. Min idrottsbakgrund

När jag var tre år försökte mina föräldrar uppmuntra mig till att gå på jympa och jag avskydde det! Och gallskrek naturligtvis.
Allvaret började kring åtta års åldern började jag på en kampsport som heter Jujutsu, och där tränade jag nog i tre år ungefär sedan tröttnade jag eftersom det blev för allvarligt. Men i lågstadiet/mellanstadiet gjorde jag allt för att slippa vara med på gymnastiken i skolan under en period. Jag var ganska rultig på den tiden så träning var alltid ett ångestladdat ämne för mig.
Jag spelade innebandy i två och ett halvt år när jag var i tolv, och när jag närmade mig tonåren tränade jag hemma, cyklade jag ett par mil i veckan och sprang ungefär tre gånger i veckan 5 km åt gången. Jag slutade träna när jag närmade mig 13 då jag inte längre hade någon kontroll över varken träning eller mat.
När jag var ungefär 14 började jag med boxning men det var först när jag var 15 som det kom igång på allvar och jag behövde få ut mina agressioner efter tonårstiden. Jag tränade till jag var 17 efter att ha både tävlat, och tränat fem dagar i veckan, men när jag började gymnasiet så avtog intresset och jag hade inte så mycket tid längre.
Under gymnasietiden kom jag aldrig igång med någon seriös träning trots att boxningen hade gjort mig så motiverad och målmedveten. Det blev lite idrott i skolan och några spinningpass hit och dit men det var först i feburari 2010, efter gymnasiet, som jag tog tag i träningen på allvar och nu har jag snart hållit igång i ett år och mitt intresse och min motivation ökar för var dag!

Postat av: Elvira

(sv) Den går att beställa via bokus för runt en hundring!

2011-01-31 @ 10:23:10
Postat av: Emma

Haha ingen som märkt något heller! ;) ska försöka klämma in en rubrik ikväll!

2011-01-31 @ 10:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: