En alkoholfri helg

Berusning som leder till onödig fyllemat och brist på sömn och hemska mardrömmar. Därtill kommer ångesten som ofta uppstår mer eller mindre obefogat dagen efter. För att inte tala om mitt konstanta nedvärderade av mig själv under de senaste utekvällarna , vilket har gjort alla dessa ting väldigt tydliga.
Nu har jag kommit till den punkten av veckan där jag har bestämt mig för att ta en alkoholfri helg från det sociala och från min kära vinflaska, och helt enkelt sitta hemma för mig själv och kolla på film. Nu ska jag försöka övertyga mig själv om hur härligt det är att slippa allt detta och hur skönt det kommer att vara att ta det lungt, stirra in i vägen och stiga upp tidigt och träna. Frågan är om jag klarar det?

Postat av: Emma

Nej det är sant. Det gäller ju verkligen att äta allt med måtta! å vad det innebär är ju inte alltid då enkelt..

2011-01-20 @ 16:33:40
Postat av: dann.

Vin är som balsam för en trasig själ. Det är svårt.

2011-01-23 @ 03:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: