På spaning...

... med Bridget Jones! Precis vad jag ska se på dumburken denna söndagskväll kl 21 på tv3. Jag har ju gått och blivit hänförd över Bridget Jones sen jag såg Bridget Jones dagbok förra veckan. Jag tycker den är en fantastiskt mysig och fin film, mycket feel-good-feeling. Nu visas alltså uppföljaren, På spaning med Bridget Jones, som jag inte ens kan erinra mig om att jag sett tidigare. Men det lär jag väl inse när jag är halvvägs in igenom filmen, eller är det bara jag som lyckas med det?
Jag vill se den i vilket fall som, jag behöver myspys-feel-good-feeling a la extra allt, efter att ha jobbat snart en vecka i sträck och sovit dåligt på grund av den förbannade gråbon. Men, äntligen ska jag få njuta av lite ledighet och jag kan inte tänka mig att den kan starta på ett bättre sätt än med en helkväll med Bridget Jones.

Postat av: klara

Åh då förstår jag att den "försvann". det är så olika på olika bloggar, ibland kommer kommentarerna upp på en gång och ibland inte.

Va skönt att höra att du tog dig ur ätstörningen. Hur gjorde du det? Känner du att du är helt frisk från den? Har sett att du gått ner mycket i vikt.

Jag kommer nog alltid att ha mina ätstörda tankar för det är svårt att bli helt kvitt dem efter 15 år. Men jag kan hantera dem mycket bättre nu. Förut vände jag mig till svälten så fort jag kände ångest och motgång i livet men nu känns inte det lockande. Jag har fått erfara så mycket jobbigt på gund av ätstörningen att jag aldrig någonsin vill tillbaka till undervikt. Tyvärr förändrades inte mina tankar i samma takt som att jag gick upp i vikt så det finns mycket kring mat som jag fortfarande är ångestfyllt. Jag klarar inte av att äta all typ av mat så jag håller mig till det som känns nyttigt. Ibland äter jag dock förlite men då säger kroppen ifrån och istället överäter jag istället, vilket inte är särskillt kul. och mitt förhållande till kroppen är inte alltid det bästa. Så jag är inte frisk men jag svälter mig inte heller. Komplicerat det där.

2011-07-31 @ 19:33:24
URL: http://www.lovewater.myshowroom.se
Postat av: Terese , Gnälliga morsan

hehe dendär tittade jag också på :) Sv: Jag älskar HM, de har bra priser och snygga kläder :) Jag gillar inte att handla i butik så mkt eftersom att jag blir så stressad av alla folk och så är det svårt om jag har barnvagn med mig :P

2011-08-01 @ 09:36:42
URL: http://froststedts.blogg.se/
Postat av: Karin

Såg den igår, underbar:)

2011-08-01 @ 10:26:03
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: