Sötningsmedel, hiss eller diss?

Jag har funderat lite kring det här med sötningsmedel, jag tror bland annat att det är en av sakerna som triggar mitt sötsug och mina matattacker. Men däremot så anser jag att sötningsmedel är något man kan använda i lagom mängd i stället för socker. Dessutom är det ganska svårt att undvika om man kör på lättprodukter och dylikt, då de oftast innehåller sötningsmedel i stället för socker så att man kan minska kcal nivån. Vad tycker ni om sötningsmedel? Dricker ni lightprodukter och väljer lättprodukter? Hiss eller diss?

Postat av: klara

Bra att du skrev detta! Jag använder inte sötningsmedel för att ha på flingor etc men jag dricker lightläsk och äter en massa läkerol som det också är sötningsmedel i. Jag tror faktiskt att ätattackerna kan triggas av sötningsmedel eftersom det ändå är så sött i smaken. sen tror jag inte att sötningsmedel är särskillt nyttigt men jag har sjukt svårt att sluta med lightläsk. För bara ett år sen drack jag aldrig lightläsk men nu är jag helt fast. Det var i samma veva som jag började dricka lightläsk som jag började få ätattacker. Vet inte om det kan ha ett samband men det är mycket möjligt.

2011-07-20 @ 19:25:37
URL: http://www.lovewater.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: