Tusen kvinnor och en sorg

Det skrider mot småtimmarna när jag nått de sista sidorna i Björn Ranelids Tusen kvinnor och en sorg. De sista olästa orden ligger framför mig medan jag tar ett uppbehåll för att förklara hur denna vackra bok har växt i mig. Språket, de målande beskrivningarna och poesin men framför allt intrigerna och de smärtsamma ödena som karaktärerna i boken möter som Ranelid lyckas beskriva så realistiskt och sanningsenligt. Ranelid levde inte upp till mina förväntningar men så inte heller mina fördomar, utan han öppnade en annan dörr till en vackrare källa.

Postat av: Malin

Kör helgens blogg i min blogg, kommentera bara det inlägget så dras vinnaren efter ikväll!

2011-07-17 @ 09:51:07
URL: http://maalinericsson.blogg.se/
Postat av: kajsa

Jag är lite smårädd för Ranelid men har tänkt ge honom en chans när jag landat från den jag läser nu, som svar på din fråga på min blogg; Jag läser Kajsa Grytts självbiografi "Boken om mig själv". Den är helt fantastiskt. Kan inte sluta läsa, lite som att läsa sina egna tankar ibland. Fast inte riktigt likadana situationer vi får hantera. Men ändå.

2011-07-17 @ 13:54:17
URL: http://anniehallova.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: