Från nystart till ätardag

Sveriges nationaldag var i mina ögon endast ännu en måndag, vilket återigen innebär skärpning med träning och kost eftersom det har blivit väldigt mycket slarv, alkohol och slapp de senaste tre veckorna. Träningen var det faktiskt inget större fel på idag, både morgonpromenad och 75 min kombinationspass IW/Cirkelgym.

Däremot eftersom denna måndag p g a att det är nationaldag, är en röd dag, så fanns det endast begränsat med pass på Friskis, så kombipasset började redan 10.30. Skönt att ha det gjort, men mindre roligt när jag inte har någonting annat planerat under resten av dagen mer än att ligga och slöa i solen. Jag blev ju rastlös med en gång, vilket innebar oerhört mycket småätande och sockersug. Även om jag inte ätit något överdrivet onyttigt så har jag ätit i alldeles för stora mängder.

Så just nu ligger jag och har ont i magen, är trött, besviken på mig själv och ganska bitter på att Sveriges nationaldag skapade problem för min nystart då det inte räknas som en vanlig måndag utan mer som en söndag. Nya tag i morgon, jag är motiverad!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: