Storlek XS har blivit S?

När jag träffade några av mina klasskramrater för två veckor sedan, började vi diskutera storlekar i kläder. Min klasskamrat hävdade nämligen att storlekarna har blivit större sedan förra året, d v s att förra årets XS idag är storlek S. Jag har dock ingen konkret fakta om detta, utan har alltså endast hört detta av min klasskamrat, så frågan kvarstår, ligger det någon sanning i detta? Vet ni?

Min klasskompis är petit av sig, vilket innebär att nu måste hon vända sig till barnavdelningen för att köpa kläder. Själv har jag nu efter att jag gått ner lite i vikt stått och provat plagg i storlek 36 och till och med storlek 34, och ändå tyckt att de suttit för löst! Jag kan alltså tänka mig att det ligger sanning i detta påstående, och att detta måste ha ändrats just för att övervikt börjar bli ett vanligt folkhälsoproblem. Men frågan är om det faktiskt gynnar att öka storlekarna då? För man behöver inte vara så liten och smal längre för att ha storlek S. Vad tycker ni?

Postat av: Sofie

Det låter lite konstigt att de ändrat storlekarna, men när jag tänker efter, jag kan faktiskt ha mindre storlekar nu än förra sommaren, så det kanske ligger något i det :)

Postat av: Amanda

Det vet jag faktiskt inget om, vet dock att 38/40 klassas som M, förr var det 40/42 som var M :) Min mamma jobbar inom modevärlden, så jag ska bannemig kolla upp det där!

2011-06-11 @ 23:08:12
URL: http://mycketamanda.blogg.se/
Postat av: Johanna

Låter vettigt, jag kan ju ha vissa XS-storlekar trots att jag fortfarande är tjock...!

2011-06-13 @ 09:42:24
URL: http://healthaboveall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: