Har ni som röstat blått sett på nyheterna den senaste tiden? Tydligen inte.

Usch jag blir så fruktansvärt upprörd och ledsen för de människor som lider av den styrande regering vi har i dag. Folk är på väg in i misär för att de som röstade blått vill ha mer pengar ut från sin lön. Jag förstår det inte.
Jag undrar om de som stödjer högersidan inte känner en enda människa i dennes närhet som man bryr sig om som är sjuk? Jag undrar om man seriöst tror att man själv aldrig någonsin kommer att bli sjuk? Har ni sett på nyheterna den senaste tiden? Tydligen inte.

Postat av: Linnéa

Röstar man blått är man ofta förmögen = med pengar kan man utanför det offentliga köpa sig frisk.

Det jag tycker är vidrigt är bristen på förståelse och empati för andra människor i samhället. Men vad kan man annars förvänta sig i det underbara kapitalistiska samhället :)

2011-03-30 @ 20:28:42
Postat av: livetoday - 52 kilo

nepp det har jag inte :) hihihi ja det är sant. lite mer lördagsfirande kanske det är :)

2011-03-30 @ 21:49:06
Postat av: cilla

fast nyheterna på sista tiden visste man ju inget om när man röstade...

2011-03-30 @ 23:17:53
Postat av: anna

Jaa, jag älskar att baka och laga mat:) Prova att baka fantomenkaka vetja!



Dock måste jag kommentera, som trogen Alliansare och Moderat, att en borgelig regering inte är orsaken till den "misär" som är så upphåsad. Att socialdemokraterna i årtionden har dragit ned Sveriges ekonomi är snarare anledningen. När det är som värst så fick M ta över och de har skött uppdraget med bravur.



Problemet som är idag har sossarna skapat. Det beroende bidragssverige. Hade inte så många missbrukat detta bidragssystem genom att sjukskriva sig, strunta i att jobba, gå på a-kassa o.s.v. hade dessa mer strikta men ändå otroligt humana regler inte behövt ställas upp. Reformen för sjukpenning som M har genomfört är ändå klart mest framstående i världen, och Sverige har fortfarande högst skattetryck. SJälvklart ska de som verkligen är sjuka ha rätt till sjukpenning, men för att komma åt den andel (som faktiskt är oerhört hög) som fuskat med systemet så kommer tyvärr några i kläm.



Jag tycker inte att de som arbetar, studerar för att få ett välbetalt arbete eller kämpar och strävar mot en ekonomiskt stabil framtid ska straffas för detta. De ska inte behöva betala för de som inte har jobb eller viljan att skaffa sig ett.



Tänk vad bra det vore om alla hade arbetat och gjort rätt för sig!



2011-03-31 @ 00:53:59
Postat av: Nina

Varsågod :) Och ja, Icas lättkvarg är godast den äter jag också :)

2011-03-31 @ 09:07:02
Postat av: Emelie

För det första vill jag tacka er för att ni tog er tid att yttra era åsikter och för att ni kommenterade! Jag håller dock inte med, jag tycker att det som går på nyheterna nu är en självklar bieffekt av det man röstade på i valet, och om man hade tänkt steget längre så hade man kunnat inse redan från början vad som skulle inträffa (jag är inte alls förvånad att blev såhär, det var ju väntat). Det kommer alltid finnas människor som fuskar, och utnyttjar systemet, men det är en värderingfråga, är det bättre att sjuka får sin sjukpenning, att de inte blir tvingade att arbeta trots sjukdom, och att detta innebär att det kanske finns fler bidragsfuskare ELLER att det kanske finns färre bidragsfuskare, men att kroniskt sjuka människor inte får vara sjuka trots att de alltid kommer att vara det, och att sjuka inte får sin sjukpenning? Jag tycker att det är uppenbart att det ska vara alternativ ett, men det är det kanske inte för alla!

2011-03-31 @ 10:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: