Tragiska måndag

Det känns inte som måndag. Helgen har varit för stilla, och morgonens uppvaknade för sent. Jag längtar efter en konventionell föreläsningssal, att lyssna på pompösa föreläsare med hybris. Anteckna koncentrerat i anteckningsblocket. Rita en smilegubbe i kanterna. Se ut genom fönstret och titta på regnet. Dra kavajen tätare intill kroppen. Kanske en rysning.
I stället för att sitta hemma, och se regnet falla genom köksfönstret den här måndagsmorgonen. Men egentligen är det inget fel med det heller, det är bara att jag saknar diciplinen att lära mig själv. Jag vill hellre sitta på en föreläsning och lyssna, bli lärd, än sitta hemma och försöka lära mig själv att bli lärd, det är betydligt svårare.

Postat av: Linda

Sv: Det har jag inte heller men det måste ju vara gott, det ser ju bara för gott ut :o



Fin blogg! Allt bra med dig? :)

2011-10-10 @ 19:36:42
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: Paula

Åh, godast teet som jag dricker exakt just nu haha :)

2011-10-15 @ 11:31:36
URL: http://livehealthier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: