Livet från en bananlåda

Såhär ser livet ut hemma hos mig just nu, det känns som att jag bor i en bananlåda.
Känslorna pendlar mellan euforisk glädje och gnagande ensamhet. Friheten över att få flytta till något eget är överväldigande. Nästan så att jag har lite svårt att inse att om lite mer än en vecka så har jag mitt eget ställe.
Men jag ska också ta avsked från mitt barndomsliv och min familj. Jag kommer bara att befinna mig en stad längre bort, och avståndet i mellan är inte oändligt, även om det kommer att kännas så ibland. Bakom mig kommer jag att lämna flera minnen. Å andra sidan kommer jag att packa ner de bästa utav dem i dessa banankartonger och ta dem med mig. Bananlådor fyller flera goda funktioner än endast en.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: