Rödvinstankar

En flaska rödvin, som är fastklämd mellan mina lår när jag sitter hukad med ryggen mot väggen, med knäna nästan enda upp mot hakan i bädden. Madrassen ligger snett över sängen.
 
Alla kläder ligger på golvet, under sängen, mellan kvalster och använda kondomer. Vi skrattar i en slags undermedveten takt, avslutar varandras meningar, sitter i slafen och delar på en flaska billigt rödvin som smakar kork. Läpparna blir näst intill blodröda, lite mer lila i färgen, vi tror att vi tillsammans är två renodlade klyfter i en blodapelsin.

Jag tänder värmeljus, samtidigt regnar det utanför. Låt världen som existerar där försvinna genom varje vattendroppes kalla skrik. Jag vill se gryning gå upp trots trötta ögon, trötta men befriade.


 Jag vill vakna upp in mot natten, när den börjar göra sin inverkan på mig. Jag vaknar med synen av att han ligger med naket bröst och hör hur han andas tungt. Jag sitter med skräddarsydda ben i sängens mörka hörn, där jag känner hans andetag som högst, med askkoppen mellan mina knotiga knän, blåser jag ut rök från mina dödsdömda lungor, upp mot taket. Med cigaretten mellan pekfingret och långfingret snuddar tummen vid filtret och glödande aska faller lätt i askkoppen.

Hans doft tränger igenom rök, och jag undrar, om det inte är doften av sötma som drar mig till honom? Lockar han mig, eller dras jag till honom? Förförde jag honom?

Han rör på sig, hans bröstkorg vrider sig. Revbenen sticker ut när han sträcker på sig. Han slår upp ögonen. Jag vill älska.


.

Postat av: Jakob, Fotoblogg

Svar: Tack så helt otroligt mycket! :)

2009-03-03 @ 12:54:04
URL: http://detvarmindag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: