Bristande aptit efter träning?

Jag har haft en fin dag, med flera promenader och cirkelgym x träning. Men jag har ett litet bekymmer.
I stort sett är jag alltid riktigt hungrig och sugen på god mat efter ett träningspass (speciellt om jag inte hunnit äta middag innan passet, som idag) men ibland händer det att jag kommer hem med bristande aptit. Ingenting känns lockande, jag som i vanliga fall är en gottegris. Jag kan till och med känna lätt illamående. Detta händer ibland efter att jag tränat, och jag vet inte om det beror på total utmatthet eller om det beror på något annat? Någon som känner igen sig?
Maten är det hur som helst inget fel på, grönsaksburgare och spenat, tvärtom, när jag väl äter smakar det gott ändå.

Postat av: Emelie

Blev nyfiken på grönsaksburgare! :D

2011-11-23 @ 21:52:13
Postat av: Antonia

Hej! Jag känner igen ditt problem. Jag gick ned i vikt väldigt snabbt under en period, 7 kg på 2 månader. Jag åt under 1 månad ca 1000 kcal om dagen. Jag försöker nu mera att åtminstone äta 2000 om dagen, men min starka vilja till viktnedgång får mig ibland att bli illamående till mat, särskilt efter träning när man förbränt kalorier! Bästa botemedlet mot minskad aptit är just mat. Kanske känner du igen dig i vad jag berättade.



Kram!

2012-02-23 @ 17:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: