Målsättning för övningar

Idag testade jag H.I.T (Högintensiv träning) på en annan utav Friskis och Svettis anläggningar, vilket innebar något annorlunda övningar och annan instruktör. Kul med andra övningar, men jag tyckte några av dem kändes lite tafatta. Dock kan det bero på mig också, kroppen kändes trött. Men nu har jag endast två pass kvar på den här veckan, så i morgon blir det konditionsträning i stället.

Apropå andra övningar, så har jag två övningar som jag i alla fall kan erinra mig om i just denna stund, att jag verkligen skulle vilja bli bättre på. Den första är mountain climbers; dels får jag inte in rätta tekniken och dels för att jag saknar tillräcklig uthållighet (blir trött efter tio sekunder). Den andra är något genant, jag vill nämligen stå på händer, för att så småningom sedan kunna göra handstående armhävning. Det genanta är att jag kommer inte upp, och ärligt talat har jag inte ens vågat försöka. Men det ska det bli ändring på, för nu har jag minst två övningar med målsättning att förbättra mig på/klara av inom den närmsta tiden. Har ni några specifika övningar som ni skulle vilja förbättra er på?

Postat av: Veronica

Oj vad himla duktig du är som tränar så mycket! Får nästan lite dåligt samvete själv när jag inte själv tränar så..Men grym är du! :D

2012-01-14 @ 13:44:43
URL: http://veronicasjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: