Ett starkt bokbegär

Ännu en frostig morgon, fast idag är det en måndag. Denna måndag tänkte jag starta med ett inlägg om en bok, som jag fick ett tips ifrån en annan blogg som höll på att läsa den. När jag läser baksidan av boken så håller jag på att bli helt galen av hur fantastisk denna boken verkar vara. Såhär står det på Adlibris om boken:
"Har ni känt, frågar kvinnan med det rödtonade håret, den där saknaden innan man lämnas? Saknaden på förhand, efter någon, något, efter allt det man har som är förgängligt. Ibland saknar jag känslan av tuschpennans raspande mot pappret redan medan jag ser bläcket sugas in och pennskaftet röra sig av min hand. Jag saknar tanken medan den slår mig och älskaren när jag möter honom; och medan kyssen är på mina läppar, min egen tunga och min andedräkt varm i den, då är den där sugande dragande svindlande kittlande känslan inget annat än 

saknaden
."
Jag håller på att bli alldeles till mig av begärelse, det låter så fantastiskt underbart detta lilla stycke text. Som vanligt ska man inte ta ut glädjen i förskott för bokens innehåll lever kanske inte upp till mina nu, skyhöga, förväntningar. Boken heter Åh, kom och se här och är skriven av Hannele Mikaela Taivassalo. Finns det någon som har läst boken och i så fall, vad tyckte ni om den?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: