Studier

Jag har sett på Skåne fruar som startade idag i kanal 5, men nu svider mina ögon av trötthet och jag ska strax gå och lägga mig. Jag fick min kamera idag samt min Psykiatribok av Ottoson och Ottosson, men tyvärr har jag varken fotograferat eller läst min Psykiatribok för jag hade en artikel att läsa till morgondagens föreläsning som jag aldrig läste.

Postat av: Gabbi

Det är så olika hur man själv vill plugga. Finns massa olika metoder och jag har testat de flesta känns de som. Har nämligen inte den bästa självdisiplinen alltid :) Kör på lite olika grejer beroende på. Jag är dock i snitt 2 timmar i skola per dag så resten är självstudier på heltid. Antar att du går ganska långa dagar om du går till så sent?



Något jag insett om man ska orka plugga är att man måste sova ordentligt, annars orkar varken hjärna eller ögon läsa. Men kommer du hem så sent, kanske det är en bra ide att se till att du får i dig något att äta. Sen försök ha som mål att läsa en sak eller sitta och plugga i kanske 2 timmar. Vill du till exempel se ett tvprogram lite senare på kvällen, sätt lite press på dig själv med att du ska ha klart något innan dess! Det är något som kan fungera för mig! :)



Sen så är det klart att det inte alltid blir som man tänkt sig men man ska alltid försöka! :) Och tänk aldrig att du har ett ton att göra, för själv vet jag att innan när jag hade för mycket att göra så slutade det med att jag inte visste vart jag skulle börja och gjorde helt enkelt inget. Då är det bättre att göra något. Så har du en sak mindre kvar! :) Och skjut inte på saker, gör dem direkt!



Blev långt meddelande nu, men det finns så himla mycket knep och olika sett att tänka på när man ska plugga. Jag hoppas att något av dessa fungerar för dig! :) Det funkar för mig ibland i alla fall! :)



//Gabbi

2010-09-09 @ 11:11:29
Postat av: LORISSALOVEBOMB

sv: :)



Har du något husdjur?

2010-09-09 @ 14:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: