Hög på hösten

Jag har haft en mycket trevlig arbetsdag idag. Hela dagen har faktiskt varit trevlig. Trevlig (t-ord är tråkiga). Jag avverkade min timme på gymmet, med 45 min cardio och ytterligare 15 minuter med axelövningar med hantlar, plus en uns mage.

Arbetsdagen flög förbi, men även där dansade höstkänslorna då mörkret la sig strax efter klockan sex på kvällen, och kunderna klampade in med stövlar, höstjackor och skinnhandskar. Rotfrukter, kaffeböner, värmeljuschokladaskarsmåkakor, lösviktste, purjolök, skorpor, marmelader och till och med julmust låg i kundkorgarna. Lustigt att även råvarorna anpassar sig efter höstvädret.

Väl hemma i mitt föräldrarhem, fylld av trygghet och värme, men också tomma bokhyllor och ekande rum miste jag förståndet. Hög på hösten, klickade jag hem en kappa från H&Ms hemsida, trots ekonomisk instabilitet, stram storlek och en aning för tunt tyg med tanke på kylan. Det är fantastiskt vad hösten gör med mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: