Morgonstund

Jag har har ifrågasatt min egen kunskap, tvivlat på min egen förmåga och känt mig utlämnad, försvarslös och sårbar. Jag har hållit mig undan och försökt gömma mig ifrån allt. Ibland skulle jag vilja ta en paus från livet i sin helhet, vilket är en befängd tanke men också en sanningsenlig känsla som har existerat hos mig under dessa dystra dagar. Genom den avskyvärda känslan utav hjälplöshet finns också en väg ut. Och idag har jag börjat vandra, med små steg mot styrkan och livsglädjen den för med sig.

Postat av: Johanna

en paus från livet känns ibland som det enda som kan rädda, men konstigt nog har jag lärt mig att det trots allt går ändå. fast man inte tror det, hittar man styrkan.

2011-10-21 @ 22:18:13
URL: http://arildsdottir.blogg.se/
Postat av: L

Det är bra att du ser den där vägen. Själv lever jag i mina känslor som om de vore absolut, det finns inget mer. Och då fortsätter man ju gärna gömma sig. Tills någon händer som ändrar känslan. Du är stark som är en vandrare.



Kram.

2011-10-22 @ 21:32:58
URL: http://glitterlila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: