Premiär för davosgröt

Jag har aldrig fått tillfälle att testa den omtalade davosgröten, som jag läser om överallt på era fina bloggar. Igårkväll bestämde jag mig för att testa, och förberede min version av davosgröt; fiber davosgröt, genom att blanda 2 dl naturell lättyoghurt och 1 dl fiberhavregryn i en bunke som jag lät svälla i kylskåpet under natten.
Lätt och smidigt att ta fram på morgonen därpå, jag kryddade den bara med kanel och kardemumma. Jag skulle iväg på en arbetsintervju i morse, så passade detta perfekt då det redan var förberett.
Det var både mäktigt och gott, jag stod mig bra på det under hela mötet fram till lunch. Jag kan framför allt tänka mig att det blir ännu godare om man blandar med vaniljyoghurt i stället, eller eventuellt tillsätter lite kvarg. Det ska jag göra nästa gång! Brukar ni käka davosgröt? Hur brukar ni tillreda den?

Postat av: Emma

Sv: Ja, topshop har himla snygga grejer! :) Tips på snygga vinterjackor, hmm, vet inte riktigt. Men en varm och skön är ju det största kravet ;)

2011-10-12 @ 16:32:27
URL: http://ericsons.blogg.se/
Postat av: Emelie

Detta vill jag nog testa. Är inte så förtjust i annan gröt av någon anledning, men har inget emot havregryn, speciellt inte fiberhavregryn (gillar grövre produkter över lag). Tack för tipset!

2011-10-12 @ 17:53:44
Postat av: Sofie

Jag brukar göra davosgröt på naturell yoghurt och dinkelflingor eller fiberhavregryn med antingen mosade bär (typ hallon/blåbär) i och nötter/frön på eller med kanel och rivet äpple i, jättegott :D

Postat av: Lovis

åh det är supergott med en riktig vaniljyoghurt! eller blåbär :)

2011-10-25 @ 18:51:57
URL: http://somlighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: