Liberate te ex inferis


Ordet hat, att känna hat, är en ytterst stark känsla vars ord och känsla man inte bör missbruka. Att hata någon innebär att man genom vrede, beter sig som en känslokall demon vars enda uppgift är att förstöra mänskligt liv. Jag trodde att det var det värsta man kunde känna, inte bara att bli hatad utan att också hata själv. Hatet förstör en själv i mycket större utsträckning än vad det går att rubba någon man vill skada. Men nu vet jag att det finns något så mycket värre än att hata någon, det är att inte bry sig. Känslan av hat betyder ändå att man är så pass beroende av någon annan att man ständigt måste påpeka sina egna känslor mot den andra, även om dessa innebär ett konstant lidande. När du hatar någon, så känner du i alla fall något, då bryr du dig. Men om du inte bryr dig, är du känslokall, självisk, och hjärtlös.

Så när regnet fallet ännu en kväll över minnen som måste förintas, förgöras och strypas på glädje och luft, finns det inga tankar kvar. När regnet har spolat bort ett liv, så finns det ingen åtanke. Jag förutser att regnet snart ska ersättas av varm snö och vackra löv. Jag väntar fortfarande på att min hjälte ska rädda mig från detta helvete.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: