Eftermiddagslyx

December har hitills varit allt annat är rogivande, tvärtom har det varit mycket hektiskt med både föreläsningar, grupparbeten, tentor, arbete och träning. Även om julkänslorna börjar spira med julprydnader och gran i lägenheten, så har jag ännu inte fått riktigt tid för att njuta av studen.
Idag är jag utmattad efter 20 timmars arbete i helgen och det var med trötta ögon jag begav mig till en föreläsning i Brottsprevention i morse. Jag insåg att jag behövde en ledig eftermiddag, och spenderar den nu i soffan med handskalade räkor.
Men eftermiddagen förflyter allt för snabbt förbi och vardagsbestyren går inte att undgå. Matinköp, städning och disk, och ikväll blir det H.I.T. Blir man någonsin riktigt ledig? Ja, efter den här veckan så ska jag unna mig lite efterlängtat jullov, trots att det egentligen inte existerar på schemat då vi har en kriminologiuppgift som ska inlämnas den 2 januari (+ att jag arbetar två dagar nästa vecka).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: