Helvegetariskt julbord

Under gårdags kvällen var jag och mina två väninnor på helvegetariskt julbord som det så fint hade formulerats på entrébiljetten. Trots att jag är vegetarian sedan sju år tillbaka har aldrig varit på något liknande tidigare, vilket gjorde matupplevelsen i en klass för sig.
Det var trevligt på det där bohemiska viset, och maten var både inspirerande men också en aning märklig. Inte kunde jag anat att vegetarisk julskinka kunde ha en så snarlik konsistens som en vanlig julskinka, även om smaken naturligtvis är annorlunda.
Hur som helst var det ett förträffligt tillfälle att låta sig inspieras av vegetariska alternativ till julbordet, för jag, liksom förmodligen ett större antal andra vegetarianer, måste säga att det klassiska julbordet för oss är ytterst begränsat och inte alls har samma charm när man inte äter kött. Men nu kanske det blir ändring på det!

Postat av: L

Vegetariskt julbord, vad kul! Jag äter inte heller kött, fast fisk glufsar jag gärna i mig. Håller med om att julbordet blir väldigt begränsat om man inte äter kött.



re: Tack för dina tröstande ord! Dock så är människorna jag syftade på inte mina vänner och jag tvivlar på att det skulle hjälpa att prata med dem.



Kram på dig!

2011-12-17 @ 22:29:04
URL: http://glitterlila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: