Högskolelivet;

Med morgonkaffet i handen och det ruggiga vädret utanför så njuter jag till fullo av msjin enda lediga dag denna arbetsvecka. Igår kunde jag släppa alla tankar på arbete och tände i stället ljuset i bokhyllan, kokade grönt te och drack ur favoritkoppen samtidigt som jag läste Ranelid under nattlampan ända in på småtimmarna.

Jag har märkt att det är många som sökt in till nya högskoleutbildningar, som kommit in, och som ska flytta, skaffa lägenhet, ett nytt liv. Jag är lite avundsjuk på er. Visserligen har jag min två åriga utbildning, som jag var så exalterad över för ett år sedan, men nu när jag har ett år kvar så vet man vad som gäller, och det är inte riktigt lika spännande längre. Jag vill ha magpirr, frihetskänslor och äventyr.
Är det någon som kommit in på en ny utbildning? Och kanske till och med ska flytta? Berätta! Bilden ovan är på min klass från en av mina första dagar på min utbildning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: