Att vara för hård mot sig själv

Jag har känt att jag varit för hård mot mig själv när det gället kosten, speciellt med tanke på att det är midsommar denna veckan och att Roskilde väntar kring hörnet, så har jag velat pressa det sista. Men jag har gjort det på fel sätt. Så idag lyckades jag balansera kosten ganska bra, och med hjälp av att äta frukt mellan målen så har jag lyckats hålla mig undan sötsugen. Visserligen blir det mycket kcal med all frukten, men som sagt, jag kan inte va så hård mot mig själv. Och let´s face it, det är frukt vi talar om, inte en chokladkaka.
Jag måste återgå till att tänka på den långsiktiga viktnedgången, och inte på att det ska ske med en gång, för då blir jag bara besviken och det får motsatt effekt - att jag äter mycket mer. Nu vill jag i stället peppa mig själv och inte kritisera mig själv hela tiden (för det är lätt att komma in i dem tankarna). Nu tänker jag tagga inför midsommar och Roskilde, och njuta av livet just nu. Do you feel me?

+ att jag på gymmet körde på löpbandet, 210 kcal och 345 kcal på crosstrainern, och om man kan förlita sig på maskinerna så har jag ju förbränt över 500 kcal, och det måste jag känna mig rätt stolt över.

Postat av: Olivia - Flickan med de Röda skorna

Svar: Jaså finns det? Det visste inte jag.

Jag heter så eftersom att jag har ett par röda skor, i vintras var det flickan med de svarta skorna ^^

2011-06-20 @ 22:36:04
URL: http://sammels.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag känner igen den där så väl :) Man ska inte vara för hård!

2011-06-26 @ 15:54:18
URL: http://mycketamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: