Frukost variation

Hej vänner, hoppas ni har haft en underbar helg. Jag har haft en riktig ätarhelg, vilket har fått mig att inse att jag nog måste tillåta mig själv att variera min kost mer eftersom jag får riktiga ätattacker där jag bara äter och äter. Har ni upplevt detta och hur gör ni för att undvika dessa attacker?
Denna måndagsförmiddag blev det en 50 min morgonpromenad, och sen gjorde jag en banan och jordgubbssmoothie med psylliumfrön och drack en stor kopp svart kaffe. Gott och lätt! Jag blev inringd till jobb idag så jag ska sticka till gymmet redan nu, innan jag börjar jobba kl 15 i stället för att träna ikväll. Men det går bra det med. Ciao!

Postat av: Gabriella - hårdrockare ut i fingerspetsarna!♥

åh va gott det ser ut :D

2011-06-20 @ 12:16:41
URL: http://gabriellarokolampi.blogg.se/
Postat av: Olivia - Flickan med de Röda skorna

Finfin blogg du har! :D

2011-06-20 @ 12:39:14
URL: http://sammels.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag får också såna attacker.. Fast jag kan ändå inte tillåta mig, för då blir det ändå för mycket på helgen. Jag säger åt mig själv att bara äta litegrann och kanske bara fredag och lördag. Men det blir ändå mycket och även på söndagen. Så för mig måste jag typ köra allt eller inget, jag borde typ ha förbud hela tiden. Men det är så tråkigt :S Svårt det här tycker jag..

2011-06-20 @ 14:26:20
URL: http://myfight.webblogg.se/
Postat av: klara

Jag får också sånna "attacker". Det känns som att man är bottelös och skulle kunna äta hur mycket som helst. För min del vet jag att det handlar om att jag inte tillåtit mig att äta tillräckligt mycket av den vanliga maten. Suget blir alldeles för stort när man hela tiden ligger på minus. Jag tror man inte ska vara för hård med sig själv. Äter man sig inte mätt under de vanliga måltiderna ja då kommer de där attackerna som ett brev på posten. Jag har de senaste 6 åren varit väldigt underviktig pg anorexi och nu när kroppen kommit på att den kan få mat då vill den ha det hela tiden. Den suger åt sig allt. Jag tror liksom kroppen ger igen lite för alla de åren jag utsatt den för svält.

Jag tror att det är rätt vanligt att tjejer får sånna här ätattacker just på grund av att de försker "banta" för mycket. det slår liksom över åt andra hållet då. Sen får man ångest för att man ätit så mycket under attacken så då ser man till att äta ännu mindre under veckan...och då hamnar man på ett underskott som sen gör att man får nästa ätattack. Sen snurrar hjulet på.

Jag kämpar själv med att inte springa runt i det där hjulet och det är inte lätt. Ett första steg ut ur det tror jag iaf är att tillåta sig att äta.

2011-07-19 @ 18:49:37
URL: http://www.lovewater.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: